dinsdag 10 augustus 2010

Dag 10. Epcot en 8 jaar getrouwd!

Vandaag alweer stipt 07.00 uur wakker, tenminste ik dan, Mike ligt dan nog in een diepe slaap. Volgens mij hoor ik beneden mijn moeder in de weer met een bakkie koffie maar de rest van het huis is nog verre van wakker.

Heerlijk, ik ga meteen even op de laptop kijken wat het weer gaat doen deze week, of in elk geval vandaag. Hmmm, begint mistig, dat klopt want het is inderdaad buiten een beetje mistig. Dan zou het zonnig moeten worden en aan het eind van de dag weer een onweersbuitje. Nou we zullen zien vandaag.

Ook zijn Mike en ik vandaag 8 jaar getrouwd! We vieren dit niet echt hoor, maar het geeft een klein extra randje aan de dag.

Om 09.00 uur gaan we op weg, het is nog steeds droog,maaaaaar er zit her en der wel wat in de lucht. Als we geparkeerd hebben splitsen we ons op. Mike, Cor en de kinderen gaan een fastpass halen bij Soarin. Mijn ouders, Bojoura en ik lopen naar Test Track. De rij is daar een klein half uurtje, dus dat is goed te doen. Als de mannen ook weer bij ons zijn stappen we in de rij. De mannen vinden de wachtrij al heel boeiend met al die auto spullen. Het was lang geleden deze attractie, en ik was inderdaad vergeten hoe leuk ‘ie ook alweer is!

DSC03655

DSC03656

Daarna stappen we Mission Space in, ook hier niet lang wachten, minuutje of 20. Ook Sem en Levi doen de oranje (de heftigste) versie. En ook mijn moeder gaat mee, al heeft ze wel wat spanning..:-) Maar het valt reuze mee en de kinderen vinden het te gek. Levi vond het te kort en vond dat we ook “terug hadden moeten vliegen met het space ship” :-)

DSC03660

Dan is het tijd om naar Soarin te gaan. Deze attractie is en blijft echt geweldig! Sem kijkt zijn ogen uit! Prachtig gewoon. Als we hier uit komen gaan we meteen lekker lunchen bij de Seasons. Ik neem een heerlijke tonijn salade, Mike een side salad (geen grote honger, huh?) En Sem een broodje ham en kaas :-) Het smaakt prima.

Hierna verlaten mijn ouders Epcot en gaan winkelen. Mijn zus en fam en wij gaan nog naar Captain EO, even terug naar de jaren 80. Geweldig! Ik vind het leuk dat ze deze film nog even uit de oude doos hebben gehaald. En ook de nieuwe generatie vind de film leuk!

DSC03663

Ook wij gaan hierna winkelen. Wij zijn niet zo heel erg van het Epcot park en vinden de attractie die wij gedaan hebben het leukst. Mike en ik gaan naar de Premium Outlets en volgens mij zijn mijn zus en co naar de Florida Mall.

We doen nog wat inkopen, eten een lekker ijsje (coconut en coffee smaak! HMMM!) en kletsen wat met een gezellige Amerikaan die ons Nederlands herkende uit de tijd dat hij in Engeland gestationeerd zat voor de Airforce. Hij vond dat wij eigenlijk de World Cup hadden moeten winnen :-) Al met al een heel leuk gesprek, dat soort contact is altijd vinden wij.

Na het shoppen naar huis, Antoine maakt thuis pannenkoeken en ik neem nog wat sushi mee. (tja, nieuwe verslaving is echt geboren)

Morgen wachten we het weer nog even af om vervolgens te beslissen wat we gaan doen. Seaworld of zwempark?

PS, Sem had nog een orka’tje uitgezocht voor in het zwembad, dat ziet er dan zo uit als je het aan het opblazen bent..

DSC03649

DSC03653

5 opmerkingen:

  1. Van Harte Gefelicteerd met jullie 8-jarig huwelijk !!

    Een dagje Epcot is altijd leuk het is voor ons, op MK na, echt het leukste Disney park.

    Ook wij hebben altijd wel een praatje met Amerikanen en ze vinden het helemaal geweldig dat je vanuit Europe bent gekomen om daar vakantie te vieren. En als we dan vertellen dat wij dit 2x per jaar doen staan ze echt verbaasd te kijken, want zij zelf hebben niet zo veel vakantiedagen als wij...

    Groetjes & tot morgen,
    Pieter & Petra "PenPe"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sjonge sjonge wat een orka hihi, dat opblazen is al een attractie op zich ;-)

    Wat is Soarin mooi huh? Het leest weer heerlijk weg waarvoor dank!

    Tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Happy Anniversary! Leuke dag en wij genieten mee! Veel plezier nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met de 8 jaar ! Ik ben even de afgelopen week aan het inhalen (helaas, moest hard werken ....). Maar ondanks de regen, wordt er toch flink genoten zie ik !

    BeantwoordenVerwijderen