woensdag 11 augustus 2010

Dag 11. Toch zwemmen! Blizzard Beach!

(Dank jullie wel nog voor de felicitaties voor onze trouwdag!)

Vandaag wederom 07.00 uur wakker. (Ik zou zo graag toch een keer tot een uurtje of 9 willen slapen..) Maar geeft niks, wakker is wakker. Ik kijk naar buiten..en de lucht is strak blauw. Mooi, we kunnen naar een zwempark. De kinderen willen naar Blizzard Beach, prima!

Om 08.30 uur vertrekken we en een minuut of 15 later staan we voor de “rope drop” van het park. We hebben een complete strategie over wie wat en waar we gaan liggen en hoe we dit gaan bereiken door Davina en Bojoura met een aantal handdoeken vooruit te laten rennen, al horde lopend over de bedjes natuurlijk. De rest van de familie kan dan rustig lopen..Dus zodra de beste man het kettinkje weg haalt en het sein geeft dat we mogen doorlopen beginnen zus en ik nog redelijk gecontroleerd maar wel snel te wandelen, we voelen al snel de druk van de mensen achter ons, we gaan iets sneller rennen en bereiken als eerste de bedjes die onder een soort van huisje staan. Perfecte plek, schaduw en zon mogelijkheid, dichtbij het kinder-gedeelte. Helemaal goed, eenmaal geïnstalleerd kijken we om ons heen en zien we dat we helemaal niet zo hard hadden hoeven rennen :-) Maar we zijn wel blij dat we een goede “spot'” hebben!

DSC03665

We gaan meteen zoveel mogelijk glijbanen doen nu het nog niet druk is. Ik weet niet meer hoe ze allemaal heten maar er zaten een paar enge bij hoor! Vooral (die heb ik dan wel onthouden) de Double Dipper. De eerste “val” viel reuze mee, dus ik dacht “ooh deze glijbaan valt dus wel mee” en toen kwam de tweede “drop” IEEEEE! Ik was blij dat ik in die band bleef zitten :-)

Zus en ik zijn eigenlijk alleen maar achter de mannen en de kids aan gelopen en hebben “verplicht” alle glijbanen mee gedaan. Wij zijn eigenlijk iets meer van de Lazy River ;-)

Na het glij-geweld zijn mijn zus en ik even gaan bijkomen, de mannen en de kids zijn gewoon doorgegaan. Ik ga wat lekker lezen en hoop nog even in slaap te vallen. Helaas lukt dit niet want het begint ineens hard te waaien en ja hoor, een stortbui! Onweer, alles erop en eraan. Iedereen schuilen in “ons huisje” en gelukkig is het snel weer droog en gaan we verder alsof er niets is gebeurd. De mannen weer zwemmen, zus en ik weer in de zon met een boek :-)

DSC03668

DSC03669 

DSC03673

DSC03674

We doen de Lazy River en als we hiermee bijna helemaal rond zijn wordt het weer heel donker. We peddelen snel naar onze “halte” en gaan snel onder afdakje zitten. Ja hoor, weer regen…maar net zo snel weer droog, al blijft het wel wat donker. De kinderen gaan toch nog zwemmen en wij laten ons alvast opdrogen zodat we naar huis kunnen gaan als het nu weer zou gaan onweren.

Zo rond 15.00 uur hebben we het wel gezien en gaan we naar huis. We willen vanavond op tijd eten (we maken spaghetti) en de kindjes op tijd in bed zien te krijgen..

Pa en Ma zijn naar de Wal-Mart en Antoine en Monique zijn gaan winkelen bij de Pr1me Outlets. We spreken rond 18.00 uur af om thuis te eten.

Eenmaal thuis springen de kinderen meteen het zwembad in, en ook Beau wordt door Mike nog even gesopt! (Mike ook met kleding nog aan in het zwembad) Iedereen vermaakt zich met zijn eigen “ding”; laptop, zwemmen, tv kijken. Heerlijk een middag thuis rommelen :-)

Cor heeft heerlijke spaghetti gemaakt en we eten ons zelf lekker vol om daarna maar weer verder te gaan met “ons eigen ding”

Lekker rustig dagje, de kindjes liggen er vroeg in. Even goed bij slapen een nachtje. Morgen gaan we naar Seaworld!

5 opmerkingen:

  1. We hadden eigenlijk ook het plan om naar Blizzard te gaan vandaag, maar we waren lekker laat vandaag en zijn uiteindelijk niet gegaan om het middaguur nog enorme knallen meegemaakt boevn de 192. Maar goed dat je een dak boven je hoofd had anders is het niet zo fijn.
    Nu willen we morgen gaan, en ik denk dat we ons nu maar niet moeten laten tegenhouden. Zo zie je jullie hebben je prima vermaakt.
    Veel plezier in Seaworld morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch best wel lekker relaxed, zo'n dagje dobberen in een waterpark. Wij zijn er in al die jaren nog nooit geweest, ook de drukte in zo'n park weerhoudt ons eigenlijk om er een bezoek aan te brengen. Maar misschien zouden we het gewoon eens een keer moeten gaan proberen...

    Groetjes,
    Pieter & Petra "PenPe"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet eruit als een heerlijke dag in een lage versnelling. Overddag lekker dobberen op het water, beetje boekje lezen. En dan 's middags thuis wat aanrommelen. Vakantie kan heerlijk zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Water en zon is nooit een slechte combinatie. Het ziet er weer heerlijk uit, zo een rustdagje ... Zalig gewoon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker die zwemparken, lachen is dat in die banden, hoewel ik de lazyriver ook heerlijk vind hoor.

    Veel plezier in Seaworld!!

    BeantwoordenVerwijderen