dinsdag 17 augustus 2010

Dag 17. Typhoon Lagoon & Disney Quest.

Vandaag weer een zwempark op het programma. We vetrekken om 08.30 uur naar Typhoon Lagoon, stipt om 09.00 uur kunnen we zo door lopen naar een goede “spot”. We vinden er 1tje aan het water en onder een grote boom om toch een beetje schaduw te hebben.

DSC03870

Als we geïnstalleerd zijn gaan we maar weer meteen op weg naar de glijbanen. Het wordt de Crush ‘n’ Gusher, een glijbaan waar je niet alleen naar beneden glijd maar ook naar boven! Soort achtbaan zeg maar. Echt heel leuk, je kunt alleen, met z’n tweeën of zelf met z’n drietjes in een band naar beneden glijden. Sem en Levi willen samen, Cor en Mike gaan samen (die willen altijd nog extra hard afzetten en extra “leunen” in de bochten enzo,..) en zus en ik gaan samen (wij willen gewoon vooral fatsoenlijk in het uiteindelijke bad terecht komen :-) )

Beneden gekomen worden er meteen foto's gemaakt voor de photopass, dus dat mooi! Zus en ik gaan aan de kant kijken waar de rest blijft, maar die waren al voor een tweede ronde op weg. Als ze weer beneden zijn roepen ze meteen dat ze nog een keer gaan. Oke, dan gaan zus en ik lekker in de lazy river. Heeeeerlijk! Hopelijk worden we nog een beetje bruin intussen :-)

Terug bij de bedjes gekomen gaan zus en ik lekker liggen lezen en gaan Pa en Ma in de lazy river. De mannen en kinderen komen uren later terug; ze hebben intussen alle glijbanen gedaan en 1tje vonden ze het “vetst”; de Humunga Kowabunga, en of ik en Opa daar ook mee in willen gaan. Nou is goed hoor, doen we. De “varen” we via de lazy river naar de betreffende glijbaan. Daar aangekomen zie ik dat het zo’n vreselijke “ik-val-naar-beneden-en-kom-nooit-meer-boven” steile glijbaan is. Wel “overdekt” dat is dan het enige pluspuntje…Maar ja, als Sem en Levi er vanaf durven, ja dan moet het maar. Eenmaal beneden moet ik nog wel even mijn bikini zoeken ;-) maar godzijdank leef ik nog! Ook Pa moet ervan bijkomen en zegt dat hij het halve zwembad heeft ingeslikt…

De mannen gaan verder en Pa en ik gaan terug naar de bedjes. Even relaxen. Even later komen de mannen ook terug en gaan we iets te eten halen voor de lunch. Alweer frietjes, maar geeft niks! Mike heeft ook nog appelstukjes gevonden tussen de hamburgers :-)

DSC03875

DSC03880

DSC03878

DSC03879

Na de lunch zijn de mannen weer zo verdwenen. Zus en ik besluiten Ma mee te nemen in de Crush ‘n’ Gusher. We vertellen niet helemaal wat er gaat gebeuren, want anders durft ze niet meer :-) Maar goed, als je dan de trappen oploopt met die band lukt het zus en mij toch niet helemaal om alles te verbergen! Ma wordt steeds stiller…

Maar we gaan toch, ik voorin, Ma in het midden en zus achterop. Hilarisch!!! We gaan onwijs hard (denken we) en blijven nog maar net in de bootjes hangen. Ma knijpt met haar benen zo hard dat ze bijna mijn armen breekt :-) Als we uit de baan het bad in plonzen slaat het bootje ook meteen en is het charmante plaatje compleet. Die fotografen zullen wel lol hebbben gehad..

Hierna gaan we terug naar de bedjes en inmiddels begint het aardig donker te worden. Niet veel later inderdaad het onweer… We besluiten dat het weer mooi is geweest voor vandaag en gaan lekker naar huis.

Daar kleden wij ons om, Cor Bojoura Levi Mike en Sem vertrekken naar DownTown Disney. De mannen zullen naar Disney Quest gaan en zus naar alle winkeltjes. Ik ga nog even op pad voor een extra koffer. We zijn met 2 koffers gekomen, maar terug zullen we er zeker 3 nodig hebben :-)

Daarna ga ik ook naar Disney Quest. Zus en ik gaan samen naar binnen om de mannen te zoeken. Die vinden we uiteindelijk bij de “machine” waar je je eigen virtuele achtbaan kunt maken. Ze hadden hem al gemaakt en staan in de rij om deze baan dan ook “echt te doen” in een simulator. Als Sem en Levi dan in de simulator zitten kunnen wij meekijken op een schermpje, en hun gezichten en de baan zien. Dat is geweldig leuk! Helemaal in een deuk liggen wij. De simulator draait echt op z’n kop en alles! Die gezichten van de kiddies!! Lachen joh! We besluiten om van deze “rit” de DVD te kopen. Als we voor deze DVD bij de verkoopbalie staan blijkt ons filmpje kwijt te zijn in het systeem. Tenminste; het filmpje is er wel maar er staan 2 andere kinderen op. Jammer genoeg kunnen ze niet het juiste filmpje vinden. De kinderen boos natuurlijk, maar we beloven ze dat we van de week nog een keer terug gaan en dan mogen ze het opnieuw doen.

Hierna gaan we naar huis, lekker eten! Cor maakt weer een overheerlijke maaltijd klaar voor ons zessen. (De rest eet buitenshuis) De kindjes weer wat gezonds binnen gekregen ;-) Wij lekkere salade, aardappeltjes en een stukje vlees. Smaakt goed! Hierna storten we allemaal een beetje in. We doen de kindjes in bad en snel naar bed. Ik ga het blog up daten en daarna lekker slapen!

Vandaag was weer leuk! Morgen gaan we naar de Hollywood Studio’s. De kinderen hebben gezegd dat ze zowel in de Tower of Terror als de Rock ‘n Rollercoaster gaan….dusssss….we zullen zien!

(Tja, sorry, weer niet echt veel foto’s,maar dat vind ik ook altijd lastig in een waterpark :-)

1 opmerking:

  1. Jullie hebben het ook prima naar jullie zin, heb zojuist even bijgelezen. Wat is het hier heerlijk heh? Wij gaan ook nog wat waterparken doen.
    Nog heel veel plezier
    groetjes Anita (Tans4USA)

    BeantwoordenVerwijderen